Translate

lördag 5 mars 2016

Blåbärsbullar - en dag kvar.

Det är inte det lättaste att komma på vad jag ska skriva under vilodagarna. Livet kretsar just nu kring kolhydrater. Och kompression. Och kolhydrater.
Sov i mitt kompressionsställ från 2XU. Fick klaustrofobi. Men vägrade ta av det då jag hört att maratonlöpare sover i sina för att musklerna ska återhämta sig snabbare.
They better.



Det här med kolhydratsladdning trodde jag skulle vara kul. Det är det inte. För varje palsternacks-klyfta jag sätter i mig känner jag hur lite av min kondition och styrka försvinner. Ikväll frossade jag i Ferraribilar och fick dåligt samvete. Menmen, det är ju över snart.
På söndag morgon ska mina kolhydratsdepåer vara överfulla.

Körde till Sälen ikväll. Häpnade över hur fenomenalt lång tid det tar att köra mellan Mora och Berga By. Samt över hur långt det är mellan kontrollerna. Samt över hur långa uppförsbackarna är.
Körde förbi vasaloppsstarten. Det pirrade i hela kroppen. Detta ska bli så förbannat kul! Har nog aldrig satsat så mycket på en tävling i hela mitt liv (Eurovision undantaget).



Lämnade också in skidorna för proffsvallning hos Tynell activity. Är så tacksam för all hjälp jag får och har fått av Team Tynell. Framförallt är jag glad att jag äntligen har en trailer. Det ska man tydligen ha om man kör Vasaloppet.



Så. Nu ska jag ta hand om min stortå. Min kropp krackelerar. Måste bero på kolhydraterna.

/Månsbodarna





24 kommentarer:

  1. Hej Måns! Tomorrow is the big day! We are as excited as u! But u will make it! If anyone can do it then it's u! Good good luck for it! You can be soooo proud of u and we also are very very very very proud of u!

    SvaraRadera
  2. Held og lykke med i morgen og jeg håber din storetå får det bedre.
    Når du er færdig med det her sport halløj, så skal du altså spise noget mad, du er alt for tynd.

    SvaraRadera
  3. Salut mon IronMåns, prend soin de chaque petit détail de ton corps, petits orteils compris : Every toe deserves ur best attention ! Ce dernier jour pourrait être "Måns in haribo's and M&M's world..." !!! Le camion du Team Tynell est à la hauteur de votre préparation : un vrai entrainement de pro dont tu peux être fier et qui doit aussi te remplir de confiance en tes capacités ! Tu t'es donné tous les moyens d'y arriver ! Je crois en toi, I believe in u, nous croyons toutes et tous en toi, we believe all in u, rise above urself, u've all to win this challenge !!! In France before departure we say "the big french word" :):)"Merde" Mon IronMåns, "grosses bises", marie
    PS : ur day could also be called, Durex suit & Vaseline for 69...16 :):) all our love is with u !!!

    SvaraRadera
  4. Lycka till imorgon! Allt ska vara bra!
    Jag måste springa till jobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lycka till i morgon Måns! Jag kommer att heja på dig :)

    SvaraRadera
  6. Hoi Måns, good luck for tomorrow you can do it, i believe in you;you are the Hero of this time go go go,we supporting for you all Månsters greetings from Belgium

    SvaraRadera
  7. Vilodagar så viktiga! Tycker din kompressiondräkt är så snygg *tummen upp*
    Om du tycker det är svårt utan dåligt samvete äta kolhydrater så prov något lite 'hälsosammare' variation typ russin och bananer... kommer inte på just så mycket annat. .. men det är säkert att du behöver massor av extra 'bränsle' tills imorgon!
    Du måste vara kanska lugn ändå Messi kan ju bara chilla så fint ovan soffan, sötis <3
    Man ser inte riktigt hur långt du har kommit med din skägg... kanske en selfie till idag... o kära du raka inte bort den straxt... den är super sexy ;)
    Oj vad jag hoppas att jag kunde vara där och heja på "högt o hårt" den enda sättet jag vet! ;) Skulle också vara där efter mållinjen o ge dig den första och varmaste kram då du kommer till mål XOXO Tyvärr icke möjligt... men du 69..16 kommer att vara i mina tankarna he är säkert <3
    Hoppas din sista vilodag o k-laddning går supert!
    Massor av styrkekramisar <3
    Du gör det och du gör det supert!
    Heja baby heja !!! GO, GO, GO !!!
    Ta supert hand om hela dig!
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  8. ONE DAY!! The final preparations have begun and the focus is now only on the race tomorrow. But you can do it!! I know!! You have the best people around you, but you can't do more than your best, and it's more than good enough!! Remember you only have prepared for one month. That's really cool! I admire your tremendous will!
    The Vasaloppet app is downloaded and I'm ready to follow you and Zimny tomorrow!
    You have my full support!!♡
    Btw. I've thought about what kind of sausage you look like in that suit My conclusion is: a Blood Sausage, what else..;)
    Best of luck!!!
    Have a nice day!
    Hugs ☆☆☆☆

    SvaraRadera
  9. Good luck tomorrow Måns, you did so great the last days. I'm super proud of you, and I'm sure you're gonna kick that Vasaloppet's ass!! <3

    SvaraRadera
  10. Lycka till imorgon och var försiktig i första backen. Håll trugorna nära dina egna fötter så överlever stavarna början på loppet

    SvaraRadera
  11. Lycka till imorgon och var försiktig i första backen. Håll trugorna nära dina egna fötter så överlever stavarna början på loppet

    SvaraRadera
  12. Good morning and enjoy!

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. One day left! After all the effort you put into this challenge with the training these last few weeks, it can't go wrong anymore. You can be very proud of yourself Måns and we (Månsters) are very proud of you. Will be glued to the laptop tomorrow. Go Måns go. You can do this!

      Radera
  14. Good luck Måns I believe in you! All polish månsters proud of you

    SvaraRadera
  15. Hahaha! Fler Ferraribilar väntar på dig när du kommer hem ;) ^^ ...om det inte är de som du fått tag på redan... antar att du inte hunnit vara hemma något denna vecka. Stort lycka till imorgon! Ska hålla mina tummar och tår att du överlever ;) ...äh det ska nog gå bra! Vilken känsla det måste vara att gå i mål! Ta hand om dig och vila upp ordentligt, kraaam :)

    SvaraRadera
  16. Tomorrow is a big day! Wish you all the best. :) Enjoy the race and have fun. You can do it! :)

    SvaraRadera
  17. Hej Mans,

    omg tomorrow is the big day! And the 27 days are already over... it´s so scary how fast time is running...

    I love your humor so much Mans, it´s so interesting to read your reports. I hope you´re feeling fine for tomorrow... no pain and no wounds!

    You can also eat to get some power: bananas, some oats, porridge lot´s of potatoes and so on... and don´t forget to take some water and potassium (they´re saving in the muscles with glycogen) but I think you know. ;-)

    It was so amazing how Team Tynell has support you during this time! Fantastic!

    Yeah take care Mans but not only of your toe but also of your whole body. ;-)
    And for tomorrow... good luck, lots of power, energy, condition and endurance. You´ll do it very well! I´m believing in you. ;-)

    Wish you still a great and relaxing day. ;-)

    Lovely greetings,

    Isabell ;-)

    P.S. Greetings to Messi, Pete and the whole Team Tynell. ;-)

    SvaraRadera
  18. "Ropen ska skalla
    Måns före Kalla ( för hon är väl inte med?)
    Med eller utan valla!
    Heja, heja, heja!"
    Varsågod - kör den som ett mantra på loppet! :-)

    Förresten så har du väl redan vunnit deltävlingen Mest support och pepp från olika sorters folk ;-) Nä, jag är inte orolig (kanske lite torr bara.....)
    Med risk att bli tjatig : Jag tror på dig. Att du gör ditt bästa. Som vanligt. Mer kan man inte begära. Försök att få lite sömn. Blir sån upplevelse för dig i morgon.
    NU kööööööör vi!!!!!

    SvaraRadera
  19. Snyggt! Önskar dig lycka till, står väl och fryser i startfållan om några timmar! ska tänka lite extra på dig medan jag simmar i 28 grader på en paradisö i Thailand;-)

    SvaraRadera
  20. Lycko du som får ha både team och trailer!
    Och vågat att spela med så öppna kort och blogga om denna prövning. Eller också är det bara den ungdomliga odödligheten som gör sig påmind.
    Lycka till och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  21. Stort lycka till imorgon!

    SvaraRadera
  22. Good evening Mans,
    You got all the attention and received very good training to be able to do a good race tomorrow. Anyway I loved to follow you day after day in the preparations for this great event. also thank you for his moments of doubt and laugh. I wish you a very good night's sleep my dear. It's great what you're doing and not loose anything ;D. We are with you. I will follow this closely. I kiss you strong. Bonne nuit Jess ;*

    SvaraRadera