Translate

tisdag 1 mars 2016

Paradiset - 4 dagar kvar.

Asså Sörskog. Vilket ställe. Lugnt, bra snö och så fenomenalt vackert.

Ville verkligen inte gå upp i morse. Satt och muttrade hela bilresan. Gnällde över armbåge, kyla och Trump. När det dessutom var längre dit än jag trott var bitterheten total.
Men så svängde vi in på parkeringen, solen började skina och jag likaså.

Hade tänkt gå en promenad och spara armbågen. Men det var så fint att skidorna åkte fram ändå. Inga stavar dock. Tänkte åka några hundra meter. Blev en mil. Grym balansträning.

Efteråt var det dags för hjärnan att få sitt hos mentala coachen Rune. Visste inte riktigt vad jag och Zimny skulle förvänta oss men Rune visste vad han gjorde. Vi pratade om hur vi skulle lägga upp loppet, etapp-tänk, smärt-hantering, lyckliga minnen som vi skulle förknippa varje etappmål med etc.
Så nu förknippas varje vasalopps-kontroll med känslan efter eller under ett specifikt gig. Målgången är exempelvis en stagedive i Badgastein 2013.

Sen kom Bengt förbi. Massör till yrket. Full koll. Satte senor och muskler på plats. Äntligen fick min armbåge ett namn. Det var varken en golf-eller tennisarmbåge. Det var ett inflammerat muskelfäste. Vilket är positivt. Fick dock inte spela tennis ikväll. Vilket är negativt.

Provade även min kondomdräkt idag. Kunde knappt andas. Rikard hävdar att det ska vara så. Orimligt.
Bild kommer i dagarna.

Pistagenötter nu.

/Korven



21 kommentarer:

  1. Jag gillar läsa din blogg. Hoppas att du förtsättar bloggen efter Vasaloppet. Det är så kul!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tyckte det är underligt att du inte har haft tröga morgon före... men bra att den blev ändå en rolig och väldigt nyttigt dag för dig. Supert att du fick armen kollat. Och även en massage...hördes dock inte så skönt som jag brukar ha :) Bra att du kunde lämna stavar bort... så härligt bild på dig o Messi... han trivdes säkert bra där <3 Din dräkt, haha... kommer att bli intressant att se den bilden ;) Fick inte videon att öppnas... måste försöka imorgon på nytt. Synd dock att det blev ingen tennis för dig... men bättre så.
    Sov så gott nu och hoppas armen blir bättre snart. Puss o Kram

    SvaraRadera
  3. Du kommer klara Vasan galant. Ha roligt och njut av loppet. Dagarna efter kanske inte blir riktigt lika kul. Men känslan att komma i mål är så värd

    SvaraRadera
  4. Videoklipp va helt super... Messi njuter så stort <3 o du glider på dina skidor så fint framåt... stavar vilka är de ;)

    SvaraRadera
  5. Hej Måns, your training looks gooood! Soon the big day! Go Måns!

    SvaraRadera
  6. Hej Måns, your training looks gooood! Soon the big day! Go Måns!

    SvaraRadera
  7. Åkte öppet spår i måndags, mitt första Vasalopp och jag säger bara HELVETE VAD BACKAR DET ÄR! Så mycket jobbigare än vad jag trodde. Men krigade igenom det (hade åkt 8 mil totalt i år) så du kommer lätt klara det.

    SvaraRadera
  8. Wow, jag älskar din blogg! Är du bra på allt du gör? Vissa har det väl i sig helt enkelt. ;) Kul att läsa om nån annan som kämpar med träningen, även om det inte är samma sport. :) Min sport kanske blir nästa utmaning för dig. Voltige, google it. :D

    SvaraRadera
  9. Ja, jag kan bara hålla med Emma Nilsson. Jävlar vad backar det är, förbered dig på det! Jag blev skitpaff förra året när jag gjorde min premiär!

    SvaraRadera
  10. Hey Mans,

    our nature/ earth is so beutiful. I´m astonished again and again about that fact. :-)

    Amazing how you skied without rods. That´s also a good training.;-)

    The mental couch sounds good and is so important.

    Mans I wish you once more again a good heslth for your elbow. Save your elbow still a little bit, so that it is ready at the race. ;-)

    Oh terrible no tennis! :-( But I´m sure it´s better for your elbow. ;-)

    Hahaha... your condom costume what a funny name for your jumpsuit really cool. :-D
    I´m excited for that pic.

    Very nice pics of you, Messi and the amazing winterwonderland. Thanks. ;-)

    Many greetings,

    Isabell

    P.S. Looking forward to your next post.

    SvaraRadera
  11. It seems like it was a good days, though it started badly. Such an idyllic picture with you on balance skis and Messi in front of you:)
    I'm glad to hear that it isn't a golf elbow you've got. It can take a long time before it's completely alright again, and now you've only have four days to be "fit for fight"!
    I'm looking forward to the next post:) I'm so exited to see that condom custume....hihi...
    Have a nice day Mr. Sausage;))

    SvaraRadera
  12. Bonjour Mans, j'espère que ton bras va mieux, on compte sur le staff Tynell pour te trouver le remède miracle avant dimanche ! Je suis contente d'apprendre que Rikard Tynell et Peter Zimny seront sur la grille de départ avec toi : l'expert et le pote !!! Vous allez faire une course d'enfer, je le sens bien !!! Jusqu'ici, je voulais juste te voir arriver à Mora sans blessure... Maintenant soyons fous, on peut même faire des pronostics sur une place avant 999 !!! "Grosses bises", marie

    SvaraRadera
  13. Nice car!! :P You're almost there, only 4 days left!! Go Måns!! <3

    SvaraRadera
  14. Hello Mans,
    Hahaha...condom costume... You`re really know how to give funny names to things. :) Hope your elbow will get better.

    SvaraRadera
  15. Åkte tjejvasan förra året. Med totalt 5 mil på skidor i kroppen. Ryggen och vristerna var det som värkte mest. Men glädjen att komma i mål var underbart. Pga dålig disciplin och förskylningar från och till så blev det inte något i år. Får bli nästa år! Din blogg är rolig att läsa! Keep up The good workshop! /Orsa

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. Efter en förjäklig dag på jobbet är det roligt att läsa din blogg och få skratta :) Du fixar detta Måns!

    SvaraRadera
  18. Mental coachning och pepp är magiskt. Det gör så grymt mycket för mig i min träning... Med rätt tänk eller pepp från min PT en shitty day kan passet plötsligt bli ett av de bättre man kört. Sen får man väl inte glömma den där envisheten, den kommer man ju låååååångt på. Damn it Måns, snart smäller det! Hoppas också att Gurra-frillan börjar ta sig. All in du vet? ^^

    SvaraRadera
  19. Mental coachning och pepp är magiskt. Det gör så grymt mycket för mig i min träning... Med rätt tänk eller pepp från min PT en shitty day kan passet plötsligt bli ett av de bättre man kört. Sen får man väl inte glömma den där envisheten, den kommer man ju låååååångt på. Damn it Måns, snart smäller det! Hoppas också att Gurra-frillan börjar ta sig. All in du vet? ^^

    SvaraRadera
  20. Messi- som stjärna och du😊.

    Jag bara hoppas att du slutar inte att skriva bloggen efter Vasaloppet.(jag kommer ihåg 2011...) .
    Ha en trevlig kväll Måns!
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Good evening Mans, still much humor ;-D... Now, is the recuperation of sharpening, keep the body awake without the tire. Rest, eat healthy and light. Do not clog your liver, no excess, good rest and sleep well. It must make you massage the legs the day before the race. Taking Magnesium Marine the day before and the morning of citrulline malate also the day before and the day of the race. Also, the big day, preference of eating dates and figs and every 3 hours for 25 to 30 grams of rice protein. That little advice from home, ok you have a great team around you, The latest technology, look fabulous .... a physics of dream...Ho là Oh là!!! I digress .... In short, you have the abitude to play sports and you're certainly very aware of that. Je t'embrasse and it's cool everything is fine happen. Jess ;-D Bonne nuit Mans

    SvaraRadera