Translate

fredag 4 mars 2016

Näs-klor - 2 dagar kvar.

Okej jag måste erkänna. Jag och Zimny stod länge i butiken och sneglade på kalsong-speedos men kom till slut till slutsatsen att boxerformade var bäst. Nån måtta får det vara.

De åkte på i morse. Kände mig fortfarande naken när jag klev in i simhallen. Men det är viktigt att vara strömlinjeformad har jag hört. Genomgång av crawl-teknik och sen hopp i vattnet. Simningen är väl den av klassikerns fyra grenar som jag har känt mig tryggast i och det verkade som att även Joakim i tränarstaben var nöjd. Det fanns självklart detaljer som kunde förbättras.

Avslutade dagens pass med en längd fjärilsim. Hade bett Jocke om några pointers på hur tekniken kunde förbättras. Efter att jag demonstrerat min självlärda fjäril bara skakade han på huvudet och log.
Jag antar att det innebär att den är fulländad. Trots att det tog 25 sekunder (och en hel dags andhämtning) att ta sig 25 meter.

Käkade lunch med Sanna Kallur igen. Denna gång satt hon bakom mig och jag råkade nämna hennes namn högt tre gånger utan att veta att hon var där.

Detta skulle egentligen vara den första av tre vilodagar men Zimny insisterade på lite balansträning i backe. Som den erfarna längdskidåkare jag är tog jag genast på mig coach-hatten och instruerade pedagogiskt i tre minuter innan jag frös och åkte hem.

Kolhydratsladdningen tog fart ikväll på restaurang Blackstone. Inleddes med pizza till förrätt och avslutades med sorbet. Drack cola zero för att dämpa ångesten.

En parentes - jag var uppe och kollade backhoppningstornen idag. Vad är det för sinnessjuka människor som ägnar sig åt den sporten?? Inte nog med att tornets backe näst intill är lodrät i 100 meter, de tar dessutom ett SKUTT när de lämnar den. Hoppas innerligt att de inte får för sig att lägga till 150m backhoppning i klassikern i år.


En sport för de vansinniga
Mitt startnummer om ni vill följa live under loppet.
Lugnets skidstadion
/Måns Boklöw

17 kommentarer:

  1. Salut mob IronMans, persévère avec la nage du papillon et en plus de gagner Vasaloppet tu vas grandir l'année de tes 30 ans !!! Joachim peut t'aider à "te retourner" en dos papillon !!! Alors, c'est Sanna qui mettra la vaseline ??? Tu ne pourrais pas lui refuser :):):) "grosses bises" marie
    PS: j'adore te lire sur ce blog !!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Haha. Åh hvor er jeg glad for at høre at du ikke valgte at købe speedos, men valgte boxers i stedet for, speedos er bare for kikset. Haha

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Helt underbart skrivet! Ser framemot din litterära bokdebut!
    Lycka till på söndag!
    Jeanette

    SvaraRadera
  5. Good morning! It looks nice ;)

    SvaraRadera
  6. God Morgon, hoppas du har sovit super bra! Aj'jaj... oj ni... boxerformade *tummen neråt* o ingen bild heller... (vilken dålig fredags morgon... för mig). Men den äkta speedostiden kommer nog... tor jag... hoppas jag... då ni verkligen börjar satsa på simningen!
    Ba! Du låter ju som en fisk i vattnet! Kanon! Du är helt otroligt ;)
    Oj har kolhydratsladdningen på börjat redan... lyckliga du ;) Nu får du bladdra stort vad allt gått du får äta! NJUT! Inte så underligt att det blev pizza som första... men sorbet är ju bra när som helst!
    6916 det skall jag försöka minnas. Alltså börjar du inte alls vara nervös ännu? Heja baby heja! Inte långt kvar.
    Jag kommer att sakna den här så stort... skulle vara så roligt om du kunde fortsätta med bloggen... men kanske du återkommer senare då nästa grenen börjar?
    De sista två dagar... spännande!
    Ha det så bra! Puss o Kram

    SvaraRadera
  7. Instämmer med övriga läsare att du skriver underhållande. Fortsätt gärna med skrivandet!

    SvaraRadera
  8. Instämmer med övriga läsare att du skriver underhållande. Fortsätt gärna med skrivandet!

    SvaraRadera
  9. hi Mans, not least of all this discipline for crazy as you say so ... anyway us your admirers we organize to launch a petition to not want you elance you on this crazy thing ! ! continued you to give us your news on your blog ? It's great to read you every day ;D Very good day my dear .je t' embrasse Jess :*

    SvaraRadera
  10. Så jävla kul att se hur du kämpar! Kul också att se att du gillar Falun och lugnet.
    Tror verkligen att du är en sån fin människa och skulle sååååå gärna vilja träffa dig och se det med egna ögon.
    Att du har varit i Falun så länge och jag har inte lyckats stöta på dig gör mig ledsen.
    Har du inga planer för kvällen kan du kanske göra en tjej lyckligast i världen och kika förbi olearys ikväll?
    Om jag inte lyckas träffa dig och få önska dig lycka till personligen så: KILL IT på söndag! Hejar på dig!
    Kramar Julia Johansson, 20, från Falun

    SvaraRadera
  11. Med tanke på att du testat den där döds-hojen är väl backhoppning en lätt match *moahaha* Har för övrigt letat som en dåre efter marängsviss-proteinbaren. Utan framgång. Det måste betyda att det är fritt fram att göra en egen. Alltså the real deal. Med extra chokladsås. Snart är det söndag Måns, kämpa!

    SvaraRadera
  12. Hej Måns, I am still laughing about your last sentence :-D why not put 150 m ski jumping^^ sounds fun - for me to watch haha. Wish you good luck for your last training days! You will make it! Ofc I will watch on sunday! Hope our survival pack arrives soon! hugs

    SvaraRadera
  13. I really want to see you swimming cuz I'm a swimmer myself :) I'm definitely gonna watch you on sunday even tho I'm having a match (wish me luck:)) good luck with your last trainings <3

    SvaraRadera
  14. Ahh...You chose the shaped boxers:) A good choice I think:) Seriously, you could be an excellent writer! Your humour...I love it!:)) I' m looking forward to follow you on Sunday! THE DAY!!! But I have no doubt! You can do it Måns!!
    And I agree ski jumping is a totally crazy sport.
    See you here later today/night :) Hugs ☆☆☆☆

    SvaraRadera
  15. Pas d'angoisse Champion, pour nous tu es IRONMÅNS ! Dimanche tu vas assurer comme un Dieu ! et nous, comme les XMEN, on va te faire passer nos pensées positives pour te voir avaler les 90km avec class !!! je t'embrasse fort, Marie

    SvaraRadera
  16. Hej Mans,

    omg only 1 day left... Are you already nervous?

    Oh Mans, I would have liked to see your length butterfly and the 25 meters swim in 25 seconds (amazing!). I´m sure the self -tought butterfly was perfect and nice to see it too. ;-):-)

    Dinner and lunch experiences sounds good... I hope you could have talked to her and have enjoyed the dinner in the evening. ;-)

    Oh yeah ski jumping is really an insane, dangerous and excited sport... you´ve to have so much bravery to do that. Here in the Blackforest exactly in Hinterzarten are some ski jumping towers too. Every year is taking place a ski jumping championship there.
    Mans, I hope it for you too. ;-)

    I will miss your blog posts. It was so nice to read it every day and writing some words to you. ;-) I´am enjoying it so much. ;-)

    Viele liebe Grüße, Isabell ;-)

    P.S. The start number is good! Surely it will bring you good luck. ;-)

    SvaraRadera
  17. Det är intressant att veta vad du ska göra efter söndag hehe
    Tyvärr det är omöjligt att följa haha
    Kram Månsenito

    SvaraRadera