Translate

lördag 5 mars 2016

I fäders spår för framtida segrar - 9 timmar kvar.


Om åtta timmar står jag där. Förlamad av kyla, med skräck i ögonen och en sömndepriverad kropp.
Om nio timmar går startskottet och all den möda jag lagt ner ska prövas. Var det värt det?
Fem veckor utan en droppe alkohol, ett sunt leverne med rätt kost, träning så ofta jag förmått och ett driv att ta mig an en sport som jag aldrig tidigare testat på eller ens intresserat mig för.
Till viss del handlar detta om att jag vill infria löftet jag gav inför melodifestivalfinalen. Jag ska göra en klassiker för det har jag lovat.
Men mest av allt handlar detta om en egen resa. Jag vill bevisa för mig själv att jag kan om jag bara bestämmer mig för det.
Visst, jag drömmer om en tid under nio timmar. Men huvudsaken är att jag tar mig igenom och att jag, när jag passerar mållinjen, känner att jag gjort allt jag kunnat.
För några år sedan hade jag skrattat om någon frågade om jag skulle göra Vasaloppet. Imorrn ska det bli verklighet.

Och det ska bli så fruktansvärt kul.

Tack för allt stöd jag fått här. Betyder allt.

Vi hörs imorrn kväll. Då skriver jag från Mora. Förhoppningsvis blir det ett glatt inlägg.

/Måns

PS. Jag hann inte riktigt få till ett Vasa-skägg. Tar det nästa år.




61 kommentarer:

  1. You Go, boy! Med eller utan skägg. Soooov nu! Gonatt! :-)

    SvaraRadera
  2. Skägget duger. Lycka till och kör utavbarahelsike. Hejja Hejja Hejja :)

    SvaraRadera
  3. Det har været helt fantastisk at læse om din rejse hertil. Jeg håber virkelig at du fortsætter med din blog. :-)
    Held og lykke med i morgen. Jeg hepper på dig og Zimny. I skal nok klare det <3

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Lycka till! Tomorrow is the BIG day you've been working for sooooo hard! You will make it! We believe in u! You are strong! If there's someone who can di this then it's u!!!!

    SvaraRadera
  6. Lycka till! Tomorrow is the BIG day you've been working for sooooo hard! You will make it! We believe in u! You are strong! If there's someone who can di this then it's u!!!!

    SvaraRadera
  7. Salut Måns, nous aussi Màns, on espère de tout coeur que ce sera un athlète heureux d'avoir réussi un défi aussi beau que celui de Vasaloppet qui nous écrira demain soir! All our minds and our hearts are with you this week-end ! Be proud of urself cause u are a real model for all of us ! And tomorrow give all as u always have done ! Je crois en toi et j'admire cette force énorme qui te pousse à toujours faire mieux ! "Merde mon IronMåns, rdv à l'arrivée pour le champagne ! Grosses bises" marie

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Good luck Mans Greetings Polish :)

    SvaraRadera

  10. Good luck Mans Greetings Polish

    SvaraRadera
  11. Sleep calmly, coming to the end. You go after what you promised is already huge. Man of his word Mans. Shaving it will be fine as well ;-D. Bonne nuit and look forward to your feeling tomorrow night ❤️Jess

    SvaraRadera
  12. Who cares if it's 9 hours or 10 hours? When you have crossed the line then the time and the hard training will be forgotten! You will see it was worth it! Thank u for letting us be a part of your journey! We laughed and suffered with u! Though my swedish is bad as hell....I love your humor! Sleep well and never forget what u achieved! We are with u! Big hug

    SvaraRadera
  13. Who cares if it's 9 hours or 10 hours? When you have crossed the line then the time and the hard training will be forgotten! You will see it was worth it! Thank u for letting us be a part of your journey! We laughed and suffered with u! Though my swedish is bad as hell....I love your humor! Sleep well and never forget what u achieved! We are with u! Big hug

    SvaraRadera
  14. Lycka till Måns! ;) Vi hejar på dig från Nykarleby, Österbotten, Finland

    SvaraRadera
  15. Good luck! You can Måns!! 💙

    SvaraRadera
  16. Good luck! You can Måns!! 💙

    SvaraRadera
  17. Måns, I wish you all the best for tomorrow!!
    Thank you so much for letting us be a part of your journey. It's been a great pleasure♡
    I really hope you will continue this blog!! I love it!
    Enjoy the race! I'll send you a lot of positive energy °•○
    Hugs ☆☆☆☆ #GoMåns

    SvaraRadera
  18. Do you really have to probe yourself if you can get what you want? I don't meet anybody more tenacious than you are. The result is not important. The most important thing is the effort. You know what you want, you can fight for it. I would like to be so. Enjoy Måns. You can!!! Lots of energy and love #GoMåns

    SvaraRadera
  19. Do you really have to probe yourself if you can get what you want? I don't meet anybody more tenacious than you are. The result is not important. The most important thing is the effort. You know what you want, you can fight for it. I would like to be so. Enjoy Måns. You can!!! Lots of energy and love #GoMåns

    SvaraRadera
  20. Ett stort lycka till!! Heja, heja! Vill bara berätta att det är fantastiskt roligt att följa din blogg :)

    SvaraRadera
  21. Good luck this morning, YOU can do this!! By the way - your writing is fantastic (like everything else you do).
    /Lots of love from a big fan

    SvaraRadera
  22. Stort stort stort lycka till nu! (Än en gång, haha) Hoppas du får tillräckligt med sömn inatt! Hade varit kul att kunna vara där o heja på dig, men du har väl tillräckligt med stöd på plats :) skickar en lyckospark och en stor kram :)

    SvaraRadera
  23. Baby, du är nog så toppen! Snygg skägg har du hunnit att få ;) Oj, ska du göra det om nästa år? Wou denna dräkt! \**/ Hoppas du fick sovit bra och är nu fullt av super energi. Du kommer att finnas i mina tankar under hela dagen :) Puss o Kram plus en rejält lyckospark i röven!

    SvaraRadera
  24. Good luck and just go for it :)

    SvaraRadera
  25. Du är superbra Måns! Jag ska följa dig och din team efter jag kommer från jobbet! Lycka till! Och efter det firaaaaaaaaa och ha roligt! !!
    Kram

    SvaraRadera
  26. KBK (kör ba kör) lycka till, you can do it 💪🏻
    För övrigt tycker jag att du lyfter upp skidklädseln på ett helt ok sätt 🙊
    #enbondenäradig

    SvaraRadera
  27. Go Måns and Peter, Go. And have fun. Thumbs up for you two and the team!!!!!

    SvaraRadera
  28. Lycka till ,du och Peter klarar det

    SvaraRadera
  29. Lycka till Måns! Du kommer fixa det lätt. Det har varit mycket kul att följa förberedelserna, hoppas du fortsätter tills hela klassikern är avklarad

    SvaraRadera
  30. Ett stort lycka till!! Heja, heja! Vill bara berätta att det är fantastiskt roligt att följa din blogg :)

    SvaraRadera
  31. Heja heja! Du är så duktig, så duktig :) Håller tummarna här på andra sidan Kvarken!

    Ser fram emot att fortsätta läsa om ditt Klassiker-äventyr (spec uppladdning för Vätternrundan som nämnts tidigare...)

    SvaraRadera
  32. Heja heja! Du är så duktig, så duktig :) Håller tummarna här på andra sidan Kvarken!

    Ser fram emot att fortsätta läsa om ditt Klassiker-äventyr (spec uppladdning för Vätternrundan som nämnts tidigare...)

    SvaraRadera
  33. Är det ett enda stort skämt?! Står att du inte startat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, nu kommer uppgifter om att du är med. Härligt.

      Radera
  34. Såhär en timme efter start går det inte att följa dig. Står att du inte startat :/ hoppas inget hänt

    SvaraRadera
  35. Men va händer... Har du inte startat? Vad hände? Ge oss en uppdatering Måns. Som du har kämpat och tränat inför detta. Vi hejade på dig... #släktpålångthållräknasoxå

    SvaraRadera
  36. Hei Måns..Where are you? We can't follow you in the app..I don't hope anything wrong has happened..we are worried about you!:((

    SvaraRadera
    Svar
    1. he's fine ;-) doing a very great job!

      Radera
  37. Today is the big day...Good luck you can do this I believe in you!!! And I'm very proud of you, only a shame that you're not having the beard... ;) Go Måns!!! <3

    SvaraRadera
  38. Tycker du är enormt ambitiös och imponerande som faktiskt gett dig den på att ta dig igenom det. Heja!

    SvaraRadera
  39. Gud va skönt att få se dig i bild, då vet vi att du kom till start. Kör hårt du. Du är så grymt duktig. Heja Måns!!!! #släktpålångthållräknasoxå

    SvaraRadera
  40. Följer din framfart i spåret. Skägget är perfekt... Lycka Till !!!! Heja heja !!!! ❤️

    SvaraRadera
  41. All Lycka till till dig Måns! Grymt att du håller vad du lovat och gör ditt bästa! Hejar på dig! Har jag gjort sen jag såg dig första gången i Idol!! Kram Therese

    SvaraRadera
  42. All Lycka till till dig Måns! Grymt att du håller vad du lovat och gör ditt bästa! Hejar på dig! Har jag gjort sen jag såg dig första gången i Idol!! Kram Therese

    SvaraRadera
  43. Lycka till! Du borde fortsätta blogga ��

    SvaraRadera
  44. Hej Mans,

    I´m thinking of you in this moment and the rest of the day. ;-) Excited how you´ll experience the day. I´m sure you´ll do it very very very fantastic. You´re such a strong, sporty, cool and powerfully man with so much discipline, ambition and endurance.:-)
    All the training is it worth! You´ve completed it very well. You´re simply the best Mans! ;-) You´ll do such an amazing job and it will be a great experience for your life.

    I´ve supported you with a great pleasure Mans again and again with pleasure ;-) :-D

    I wish you so much energy and goood luck. I´m thinking of you! Best wishes!
    Also greetings and the best wishes to Pete and Team Tynell and Messi. :-)

    Viele liebe Grüße und bis zum nächsten Blog Post (ich freu mich schon sehr darauf!), Isabell ;-)

    PS. Yeah for a Vasa beard it takes a little time longer... hahaha. :-D ;-)
    Ah and Mans you´re looking very good in this outfit. You´re the most beautiest (like every day) in this race. ;-)

    SvaraRadera
  45. I think well of you. Kiss :) Jess

    SvaraRadera
  46. Stort grattis till ett väl genomfört lopp Måns. Så jävla grym du är. Jag och din lilla brylling sitter här vid livekameran och såg dig gå över mållinjen. Grym tid oxå. #släktpålångthållräknasoxå

    SvaraRadera
  47. Grattis till målgången, väl genomfört lopp med bra tid

    SvaraRadera
  48. Stort grattis!
    De där 8 minutrarna och 53 sekunder som dök upp räknas inte. Mycket bra plannerat lopp då du kom på den tiden du tänkt dig!
    //Soffsittaren

    SvaraRadera
  49. Uu'wau'wau'wau. Du är...äman hittar inte rätta ord... fenomenal...jävla imponerande.
    Puss, puss, puss ... nu vill jag krama dig så jätte hård. GRATTIS !!!

    SvaraRadera
  50. You did a good score and goes to the end - Very proud of you. Even when you're tired , you're brilliant .. we only see you. BRAVO ! pleins de bisous jess:-D

    SvaraRadera
  51. Grattis! 😊👌You did it!
    Hoppas du fortsätter blogga i framtiden kommer sakna din blogg annars.
    Men just ikväll...ska du bara njuta över att:you did it👌😘

    SvaraRadera
  52. Grattis! 😊👌You did it!
    Hoppas du fortsätter blogga i framtiden kommer sakna din blogg annars.
    Men just ikväll...ska du bara njuta över att:you did it👌😘

    SvaraRadera
  53. Seriously Måns I'm so damn proud of you!! You survived Vasaloppet!!! Great job you're unbreakable ;) Get some rest now ( and maybe some pizza;) )

    SvaraRadera