Translate

tisdag 1 mars 2016

Falukorv - 5 dagar kvar

Trodde faktiskt träningsvärken efter femmilen skulle vara värre. Stel är jag ju men den känslan är jag rätt van vid nu efter ca 20 mil på två veckor.
Det stora problemet idag är att den förbannade tennisarmbågen är tillbaka. Som inte är en tennisarmbåge. För den brukar kännas på framsidan. Denna känns på baksidan. Så inte nog med att jag har en armbåge med funktionsnedsättning, den har dessutom inget namn.

Körde till Falun och Lugnets Vasaloppscenter i morse. Jag och Zimny ska spendera veckan här i väntan på domsöndagen. Tillsammans med coach Rikard och Daniel Tynell förstås.
Sämre kan man ha det.

Världens snabbaste brillor från x-kross

Vi tog ett lätt pass idag. Eller det var tanken. Första passet på mina Salomon S-lab (utan skins) och med stavar i rätt längd. Har alltså aldrig kört utan skins tidigare och skillnaden var ENORM. Kände mig som en blandning mellan Bambi och Leif GW i uppförsbackarna.
Men glidet. ÅH vilket glid! Jag fick betalt för varje stavtag och det gick så lätt så lätt. Kände med ens att jag borde tillhöra täten i vasan. Förutsatt att täten håller sig kring nio timmar. Och att armbågen håller. I övrigt kan inget stoppa mig. Förutom fästet möjligtvis. Antar att man vänjer sig.

Insåg också att jag lyckats skaffa mig en sk. längd-bränna. Ser ut som när Travolta byter ansikte i Face/Off. Supersnyggt.

Travolta? Cage? Zelmerlöw?

Avrundade dagen med att få pisk av Zimny i tennis. Kunde åtminstone skylla på armbågs-strumpan jag köpt. Hade (nästan) inte full rörlighet. Imorrn mår armbågen säkert kanon igen.

Godnatt!

/Kikki


17 kommentarer:

  1. Salut Måns,...et Tynnel vous laisse jouer au tennis ??? Malheureux (means idiot here:) !!! Tes incartades soi-disant sportives vont juste servir de prétexte au chapitre pourquoi "j'ai encore failli me vautrer à Vasaloppet en 2016!"...le tennis elbow c'est pas anodin comme douleur !!! Jonas peut te le confirmer, ne le prend pas à la légère, ça peut te casser dimanche dès les premiers kilomètres : l'énorme grosse montée du matin ! Bref fais gaffe !!! Faut tentrainer mais aussi "t'économiser" en prévision de dimanche !!! Sinon le côté glisse avec ton nouveau matos çà doit être cool !!! J'adore ta barbe qui pousse, jamais autant envie de toucher:):) ni Travolta, ni Cage, just Zelmerlöw !!! peut être pour me frustrer encore plus de ne pas pouvoir venir dimanche, foutu risque de phlébite en avion... Bref, Soigne vite et bien ce bras demain !!! Je t'embrasse fort, marie

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Oj tänkte att du knappt kommer ur sängen... men va du är ovan skidor igen... Go baby! Fint att din utrustning blir bara bättre o bättre ... de ger säkert sitt del att söndag blir det lite lättare. Men jösses, man, sjuk i armen o sen spelar du tennis... Nojaa kanske Vasaloppet går också att skida med bara en arm... Näh förstår det är säkert roligt att göra sånt som man älskar... kämpa på bara sen ännu hårdare, snart är det över...du ser att kunna göra vad som helst!
    Tror att jag måste o komma ta bort allt som du kan raka dig... vill se den sexy skägg på dig lite längre ;)
    Ha det så bra, Stålmannen!

    SvaraRadera
  4. God morgon! Your glasses look great! Go Måns! only 5 days left! time went by so fast!

    SvaraRadera
  5. God morgon! Your glasses look great! Go Måns! only 5 days left! time went by so fast!

    SvaraRadera
  6. Hi Mans, Your moods tickets will miss. As I 'm writing frequently take you care of you .... for muscle pain as you try to take the citrulline malate ? And very good idea for the beard , it is well protect your face ! Very good day to you,je t'embrasse jess ; -)

    SvaraRadera
  7. Om du har värk på insidan av armbågen kallas det "golfarmbåge". Jag tycker det hjälper med att det lite lugnt (otajmat för dig) och VÄRME. Armbågsskydd som du skaffat och heat lotion är bra! Hoppas det funkar!

    Blir snyggt med skidbränna, lösskägg och Gustav Vasa frillan typ den du hade på barnfotot! :-)

    SvaraRadera
  8. Husk nu at passe på dig selv.

    SvaraRadera
  9. Hej Måns!
    Lite tips om vad som kan ha hänt din armbåge: kolla golfarmbåge.se och/eller http://www.iklinik.se/golfarmbage-medial-epikondylit/. Kanske under lång tid hållit för hårt (statisk kontraktion) i skidstaven? Prova med liniment (kan rekommendera Linnex) på insidan underarmsmuskulaturen. Gå till en idrottsmassör, töj underarmsmusklerna. Lycka till!! Bästa hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  10. Har du varit ut idag! ? Kan du se S O L E N !!!! Jag älskar vinter med snö och solen. Ha en fantastisk första mars Måns!
    Jag hoppas att din arm bli bättre! Det är bara flera dagar till Vasaloppet! Hur känns det !?
    Kram med massor av energi!

    SvaraRadera
  11. Tror du kommer klara dig riktigt bra i söndag. Måste vara kul att få en hel del tips från andra längdåkare och övriga medmänniskor, hoppas bara din armbåge håller. Då du väl kommer i mål är du nog värd en pizza och några bärs! Med den kalorimängden du bränner kan man t.o.m ta två Miller's!:D

    SvaraRadera
  12. Haha asså dina beskrivningar 😂 jag gillart! Efter att ha vart i Sälen en helg och kört utför har jag ta mig f*n ont över allt. Man e ju inte precis 18 längre (snart 30) upp som en sol och ner som en pannkaka! Kul var det iaf! Fattar inte att du pallar grymt kämpande! #enbondenäradig

    SvaraRadera
  13. Så mycket som du tränat och framförallt så FORT som du åkt så kommer det där gå galant på söndag! Jag åkte öppet spår i söndags och hade inte varit i närheten av dina min/km-tider, 28 mil i benen och det gick vääääldigt lugnt och fint fram till Risberg, ökade lite till Evertsberg och sen stakade jag som en dåre ända in till Mora. Sluttid 8:30! Så gör inte som killarna – gå ut hårt och vägga. ;-)

    SvaraRadera
  14. Hi...Good to hear that things are going better and better with skiing. Maybe it ends up that you get in the lead...who knows:)
    Hmm..I know who Bambi is, but who is Leif GW?:)) But I can easily see it for myself how it looked...;))
    What a pity with that elbow!:( Hope you'll get it better in a hurry.
    I have a name for your poor elbow, because I'm unfortunate enough to own one.
    It's a GOLF elbow because it sits on the inside. I can recommend some physiotherapy and acupuncture. It helps a lot.
    Btw. Such a nice mask tan you've got;)
    Have a nice afternoon Kikki!:)
    Greeting to Zimny too!:)

    SvaraRadera
  15. You're glasses look really cool!! Good luck with that elbow issue, I hope it'll get better soon! Nice to hear that you're skiing skills are getting better ;) Good luck only 5 days!! <3

    SvaraRadera
  16. Vad roligt att du ger dig i kast med att hålla löftet om att genomfar en klassiker. Du kommer inte ångra dig, tvärtom, blodad tand är att vänta. Och du r lyckligt lottad som valt 2016 för ditt första Vasalopp, jag körde Tjejvasan i lördags och spåren var helt perfekta! Lycka till.

    SvaraRadera
  17. Hej Mans,

    oh no the stupid tennis elbow... wish you the best for your elbow; free of pain. ;-)

    Nice to hear that it´s working so much better with skiing. Mans you´re the best. ;-)

    Have a great and successful last trainings week with Zimny and your coach. Greetings to them. :-)

    Yes I agree with you that was because of your elbow... surely it doesn´t work very well at the moment :-(... Mans normally you´re winning always in your royal discipline tennis of course! ;-) :-)

    Such a nice tan and some beautiful glasses very cool. ;-)

    Have such a great evening.

    Viele liebe Grüße, Isabell ;-)

    SvaraRadera